Yalova’da yaşayan İranlı sanatçı Şeyda Masumeh Ganbari, Kadına Yönelik Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü dolayısıyla Yalova İranlılar Derneğinde sergi açtı. Sanat manifestosu ‘Modern Köleliğe İsyan’ olarak belirlenen sergiyle ilgili olarak açıklamada bulunan İranlı sanatçı Şeyda Masumeh Ganbari, “Bu ekspresyonist tarzda, akrilik boyalarla kontrplak üzerinde yaratılmış resim koleksiyonunda, "modern kölelik" kavramını farklı düzeylerde, görünür ve gizli şekillerde ortaya koymayı amaçlıyorum. Bu eserler, insanlara destek ve refah adı altında tanıtılan, ancak derinlerde bir sömürü ve kontrol sistemi barındıran karmaşık yapıları incelemektedir. Ekonomik, sosyal ve kültürel alanlarda gerçekleşen modern kölelik, insanları görünmeyen ve karmaşık tuzaklar içine hapseder. Bu koleksiyon, insanlara destek olduğu iddiasıyla, onları kazanç ve kontrol aracı haline getiren bu sistemleri eleştirmektedir.
Bu eserler, ilaç ve aşı endüstrisi, gıda sektörü, kimyasal izler (chemtrail), çocuk işçiliği, zorla çalıştırma, erken evlilikler, insan ve organ kaçakçılığı, göçmen işçiler, savaş mağduru çocuklar ve dijital (kripto) para birimleri gibi konulara değinmektedir. Bu konular, modern köleliğin belirgin simgeleri olarak ortaya konmuştur; insanların temel ve sosyal ihtiyaçları yüzünden bu sömürücü sistemlerin tuzaklarına düşmesi anlatılmaktadır. Bu eserlerdeki renkler sembolik bir işlev taşır. Siyah, beyaz ve gri renklerin kullanımı, bu sistemlerdeki derin ve gizli çelişkilere işaret eder. Eserlerdeki kırmızı lekeler zaman zaman kan izlerine dönüşerek, bu yapıların içinde gizli kalan acı ve sessiz şiddeti temsil eder. Kırık ve dağınık çizgiler, bu baskı ve kontrol sistemleri karşısında insanların içsel kopuşlarını ve çöküşlerini simgeler.
Bu resimler, sadece modern köleliğin belirgin yönleriyle sınırlı kalmayıp, çoğu gözden kaçan sömürü ve sosyal kontrol akımlarının gizli katmanlarına da işaret eder. Resimlerin dışında kalan medya ve dijital teknolojiler gibi araçlar, sosyal ve kültürel gerçeklikleri manipüle eden ve gizli güçler olarak görev yapmaktadır. Bu araçlar modern dünyada insanlar üzerinde farkında olmadan etkiler yaratır ve gerçekliğin çarpıtılmasına neden olur. Bu koleksiyon, bu sömürücü ve kontrolcü sistemlere karşı sessizlik ve kayıtsızlığı kırmaya yönelik bir çağrıdır. İnsanları, ilerleme ve insanlık maskesi altında insanları köleliğe çeken bu sömürücü durumlara karşı sorgulamaya ve farkındalığa davet eder. Bu eserler, mevcut durumu yansıtmakla kalmayıp, aynı zamanda bu yapılar karşısında uyanışa ve bilinçlenmeye davet olarak tanınır” şeklinde konuştu.